Saturday, January 24, 2009

'Jangan cuba cetuskan kemarahan umat Islam'

KUALA LUMPUR: Akhbar The Herald - The Catholic Weekly digesa menghormati Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan untuk tidak menggunakan perkataan Allah dalam edisi bahasa Malaysia terbitannya. Sambil mengingatkan semua pihak jangan cuba mencetuskan kemarahan umat Islam di negara ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata sebelum ini sudah wujud persefahaman supaya perkataan digunakan agama Islam tidak digunakan pihak lain. "Perlembagaan itu jelas menyatakan agama lain tidak boleh disebarkan di kalangan Islam. Kita cukup menghormati agama yang dianuti kaum lain dan mereka juga harus menghormati agama Islam (Berita Harian Online)

Berhubung isu di atas Pemuda Umno Bahagian Pagoh(PUBP) menyelar kenyataan Tan Sri Bernard Dompok yang secara terang & lantang mempertahankan perbuatan tidak beretika The Herald. Sebagai menteri beliau sepatutnya menyelesaikan masalah tetapi sebaliknya yang berlaku. PUBP meminta semua pihak bangun menegakkan maruah Islam..PUBP juga mendesak agar Tan Sri Bernard Dompok dilucutkan jawatan sebagai menteri. Jangan biarkan Islam dicemari dinegara ini!!!…cukuplah apa yang berlaku di Palestine!!!…Allahuakbarrr!!

1 comment:

mesrarakyat said...

Tahniah atas kepekaan pada isu kepentingan ummah..patutnya Pak Lah kena panggil dompok tu ngadap n tanya ape crt...klu x de alasan kukuh scak je..baru le org takut nak buat bende2 yg ngarut..demokrasi ade tempatnya..jgn smpai agama kita kena hina pun kita kata demokrasi..itu demokrasi..tuttttt..dia..